Bestanden niet zichtbaar tijdens de start van een tekening.
Soms kan het voorkomen dat, door een onbekende oorzaak, bestanden volledig ontbreken wanneer u een tekening wilt starten. In de ‘Ontwerp-starthulp’, op de derde pagina ‘Uitvoeringen’, ziet u geen bestanden meer. Dit probleem kunt u eenvoudig zelf oplossen:
- Sluit KPS.MAX.
- Herstart KPS.MAX, maar niet via de referentie. Open de applicatie rechtstreeks via uw bureaublad of Verkenner, en log in.
De standaardgebruiker is “KPS” met het wachtwoord “max”. Als dit account niet meer beschikbaar is, neem dan contact op met uw manager en verwijs naar deze uitleg.
- Ga naar het menu ‘Filiaalbeheer’.
- Selecteer het filiaal waar de bestanden ontbreken.
- Ga naar ‘Catalogi beheren’. Schakel de catalogi in die beschikbaar zouden moeten zijn voor het betreffende filiaal.
TIP: Klik op de bovenste checkbox om in één keer alle velden aan te vinken.
Sluit deze versie van KPS.MAX weer en open uw referentie opnieuw. Hierna zouden de catalogussen terug beschikbaar moeten zijn.






















