Frequently Asked Questions

FAQ: KPS.MAX - ‘Iets’ is in KPS.MAX niet te zien, wat u wel verwacht te zien.

Ik zie mijn achterwanden niet.

Ik zie mijn achterwanden niet.

De twee meest voorkomende redenen zijn dat u nog geen achterwandstijl heeft ingegeven in de standaardstijl, of dat u de achterwanden op een eerder moment heeft verwijderd.

Geen standaardstijlinstellingen gemaakt
Meestal komt dit doordat er geen standaardstijlinstellingen zijn gekozen. Ga naar uw standaardstijl, selecteer uw achterwandenleverancier en maak een stijlkeuze bij Nissen.

U heeft al achterwanden geplaatst, maar één of meerdere verwijderd
Ga in dit geval naar de context Langedelen en selecteer de bewerking van werkbladen. Selecteer de muurzijde van het werkblad; persoonlijk vind ik dat het makkelijkst in het bovenaanzicht, maar het kan ook in 3D. Verander in de Inspector bij Eigenschappen het zwarte bolletje bij Achterwand naar Ja.

Ik zie mijn installatiesymbolen niet in mijn tekening

Ik zie mijn installatiesymbolen niet in mijn tekening

Er zijn twee veelvoorkomende oorzaken waarom installatiesymbolen niet zichtbaar zijn in de tekening:

Zichtbaarheid uitgeschakeld in de Inspector:
De meest voorkomende oorzaak is dat de zichtbaarheid van de installatiesymbolen uitstaat in de Inspector. Controleer of de symbolen op zichtbaar staan. (Rode pijl)

Groep ‘Installatiesymbolen’ uitgeschakeld in de Selector:
Een minder vaak voorkomende reden is dat de elementgroep Installatiesymbolen is uitgeschakeld in het tabblad Geplande elementen binnen de Selector. Zorg ervoor dat het ‘oogje’ op zichtbaar staat. (Groene pijl)

Tip:

Controleer altijd eerst de instellingen van de Inspector en daarna de zichtbaarheid van de elementgroep in de Selector. Dit lost in de meeste gevallen het probleem op.

Ik zie mijn plinten niet

Ik zie mijn plinten niet

Er zijn drie veelvoorkomende oorzaken waarom plinten niet zichtbaar zijn in de tekening:

De kast is ingesteld zonder plint
De meest voorkomende reden is dat een kast is ingesteld om zonder plint geplaatst te worden. Selecteert u de betreffende kast, gaat u naar de Inspector en vinkt u onder Eigenschappen de optie Plinten aan. Vaak gebeurt dit nadat u aanpassingen heeft gemaakt aan de plint, of als u plinten eerder heeft verwijderd.

Geen standaardstijlinstellingen gemaakt
Soms komt dit doordat er geen standaardstijlinstellingen zijn gekozen. Ga naar uw standaardstijl, selecteert u uw leverancier en maakt u een stijlkeuze bij Plinten.

De zichtbaarheid van plinten is uitgeschakeld in de Inspector
Een heel soms voorkomende reden is dat de zichtbaarheid van de plinten uitstaat in de Inspector. Controleert u of de plinten op zichtbaar staan.

Tip:
Wanneer u geen plinten ziet, controleert u dan altijd deze drie punten:
Heeft u de stijlinstellingen voor plinten correct ingesteld? Is de kast ingesteld met een plint in de eigenschappen? En hoe staat de zichtbaarheid van de plint ingesteld in de Inspector?

 

 

 

Ik zie mijn tekst niet op de gewenste afdruk.

Ik zie mijn tekst niet op de gewenste afdruk.

Een tekst is standaard alleen zichtbaar in de contextafdruk waarin u deze heeft ingevoerd. Bevindt u zich bijvoorbeeld in de context Langedelen in het bovenaanzicht, dan is de tekst standaard alleen zichtbaar op het bovenaanzicht Werkbladen.

Wanneer u een tekst plaatst, kunt u in de Inspector aangeven op welke extra afdrukken deze tekst ook zichtbaar moet zijn.

Tip:
Als u handmatig een extra aanzicht aanmaakt nadat u reeds teksten heeft geplaatst, worden deze teksten niet automatisch toegevoegd aan het nieuwe aanzicht. Ga in dat geval terug naar de context waarin u de teksten oorspronkelijk heeft geplaatst, selecteer de gewenste tekst en voeg deze via de Inspector alsnog toe aan de nieuwe aanzichten.

Ik zie mijn werkbladen niet in mijn tekening.

Ik zie mijn werkbladen niet in mijn tekening.

Er zijn drie veelvoorkomende oorzaken waarom werkbladen niet zichtbaar zijn in de tekening:

Geen standaardstijlinstellingen gemaakt.

De meest voorkomende reden is dat er geen standaardstijlinstellingen zijn gekozen. Ga naar uw standaardstijl, selecteer een werkbladenleverancier (Universeel, uw keukenmerk of Dekker), en maak een keuze voor materiaal, dikte en kleur.

De kast is ingesteld zonder werkblad
Het kan zijn dat een kast is ingesteld om zonder werkblad geplaatst te worden. Selecteer de betreffende kast, ga naar de Inspector, en vink onder Eigenschappen de optie Werkblad aan.

De zichtbaarheid van werkbladen is uitgeschakeld in de Inspector

Een minder vaak voorkomende reden is dat de zichtbaarheid van de werkbladen uitstaat in de Inspector. Controleer of de werkbladen op zichtbaar staan.

Tip:

Wanneer u geen werkbladen ziet, controleer dan altijd deze drie punten: Heeft u de stijlinstellingen voor werkbladen correct ingesteld?  Is de kast ingesteld met werkblad in de eigenschappen en hoe staat de zichtbaarheid van werkbladen ingesteld in de Inspector?